Analiza datelor avansează compania

Analiza datelor avansează compania

Analiza datelor avansează compania

Pe măsură ce mediul de business a devenit tot mai dinamic și volatil, funcțiunile administrative sau de suport din companii  sunt obligate să gestioneze cantități mari de date care să fundamenteze deciziile de management. Analiza datelor impune mobilizarea de resurse financiare suplimentare.

Considerate centru de cost, oare vor primit funcțiunile administrative această resursă financiară atât de necesară? Ca să poată obține finanțarea introducerii analizei avansate, managerii acestor echipe trebuie să identificare factorii care cresc capacitatea operațională a companiilor.

Importanța analizei avansate a datelor

Creșterea importanței analizei avansate a datelor a fost cel mai bine pusă în evidență în timpul pandemiei când funcțiunile administrative au fost testate serios de rata ridicată de solicitări și tranziția la muncă de distanță.

Managerii departamentelor de aprovizionare au avut nevoie de realizarea de analize avansate cu scop predictiv și prescriptiv pentru ghidarea deciziei.

Provocați de realitatea muncii de la distanță sau hibride, office managerii au fost nevoiți să facă analize privind rata de ocupare și cea de lucru de la distanță ca să poată lua decizii corecte. Simultan managerii de HR au apelat la analiza avansată a datelor pentru planificarea, selecția și atragerea candidaților.

Aceste tendințe au un efect transformator pentru companii și numai cele cu maturitate în implementarea modelelor analitice și a tehnologiei pot implementa analiza avansată a datelor.

Ce va urma? Studiile realizate pe piața muncii arată că specialiștii de HR se așteaptă ca numărul cererii de specialiști în analiza avansată a datelor să crească în următorul an cu 73%.

Identificarea soluției corecte nu e simplă

Pentru ca fiecare companie să știe ce este potrivit pentru situația specifică pe care o are trebuie făcută o evaluare. În funcție de rezultatul evaluării se va alege una dintre cel două modalități de implementare analizei avansate a datelor:

  1. Adoptarea unor soluții testate, sau
  2. Construirea unui model personalizat

Pentru companiile la început de drum în ce privește analiză avansată a datelor, adoptarea de soluții testate este mai potrivită. În acest fel pot adapta exemplele care au fost implementate cu succes în altă parte.

Următorul exemplu ne va ajuta să înțelegem diferențele mai ușor:

  • Pentru ca departamentul de HR să înțeleagă factorii care contează pentru retenție, sau stabilirea factorilor cheie pentru performanța la locul de muncă pot fi realizate unei aplicații standard de analiză avansată a datelor.
  • Pentru companiile cu un nivel mediu de maturitate privind analiza avansată a datelor, obiectivele vizate pot fi identificarea candidaților cu potențial și motivarea angajaților.
  • Pentru companiile cu un nivel mai înalt de maturitate privind analiza avansată a datelor, zonele de interes merg până la modele predictive de angajare și evaluare a angajaților, previzionarea ratei de absenteism sau planificarea succesiunii.

Deși orice inițiativă de adoptarea a soluțiilor de analiză avansată a datelor este pândită de tentația căilor bătătorite pentru multe companii, acelea care prioritizează mijloacele cu cel mai mare impact și cel mai mic cost inițial, care folosesc la început capacitățile existente și își exersează mușchiul analitic, sunt capabile să realizeze valoare mai rapid.