Gestionarea incertitudinii și transformarea companiei

Gestionarea incertitudinii și transformarea companie

Gestionarea incertitudinii și transformarea companiei

Alegerea priorităților este importantă, dar pentru a transforma în mod durabil traiectoria unei organizații, liderii trebuie să implementeze eficient îmbunătățiri în întreaga organizație. Tocmai de aceea gestionarea incertitudinii susține transformarea companiei.

Cercetările au arătat că programele îndrăznețe axate pe un set de mici inițiative se pot implementa cu eforturi mult mai reduse și că transformările cele mai semnificative se concentrează pe declanșarea schimbării treptate, nu prin dislocarea întregii organizații dintr-odată.

Trasarea direcției de schimbare

Stabilirea drumului de parcurs ajută organizațiile să realizeze o schimbare treptată, menținând performanța și crearea de valoare printr-o abordare structurată, bazată pe metodologia agile. Această abordare presupune organizarea de inițiative în „sprinturi” tematice pentru planificarea și implementarea raportată la factorul timp.

Sprinturile se concentrează pe momentul și complexitatea impactului, tipul de impact și zona din companie după cum urmează:

  • Momentul si complexitatea impactului – Sprintul 1 se concentrează pe inițiative pe termen scurt, în timp ce sprinturile următoare se concentrează pe inițiative de termen lung.
  • Tipul de impact – Sprintul 1 se concentrează pe tipurile de impact majore, în timp ce sprinturile ulterioare se referă la tipurile de impact rămase.
  • Zona din companie – Sprintul 1 se concentrează pe o anumită parte a afacerii (cum ar fi un departament sau o divizie), iar sprinturile ulterioare se concentrează pe alte părți.

Organizațiile stabilesc temele și secvența de sprinturi pentru a aborda probleme urgente în sprintul 1, în timp ce planificarea pentru sprintul 2 urmează o cale definită pentru a aborda atât problemele importante, cât și pe cele complexe.

Pentru stabilirea drumului de parcurs se ține cont de oportunitățile care pot fi valorificate rapid și care generează un impact pozitiv imediat, reducând riscul de blocare al inițiativelor de schimbare mai complexe și cu miză mai mare.

Prin adresarea inițiativelor complexe și cu miză în sprinturile ulterioare companiile își oferă timp și spațiu ca să-și realizeze planurile corect și crește încrederea că poate valorifica întregul potențial al situației.

Indicatori pe drumul transformării

Ca să validezi că ești unde trebuie pe drumul transformării companiei e bine să fii atent la doua indicatoare cheie:

1) Implicarea CEO-ului

O abordare bazată pe sprinturi necesită mai mult timp, nu pentru că sprinturile durează, ci pentru că adaptarea oamenilor la această abordare ia timp. De aceea este important ca CEO-ul și managerii să le ofere oamenilor sprijin, sărbătorind succesele și impunând consecințe atunci când etapele de referință sunt ratate.

2) O infrastructură îmbunătățită

Infrastructura este esențială pentru a accelera întregul potențial al unei companii. O echipă de management dedicată pentru a coordona transformarea organizației, ajută la eliminarea obstacolelor, la monitorizarea sistematică a progresului și impactului inițiativelor.

În concluzie

Stabilirea clară a modului și procesului de transformare poate ajuta organizațiile să adopte o mentalitate pozitivă față de transformare, dar are un cost.

Succesul necesită un angajament puternic din partea CEO-ului și o infrastructură cu performanță îmbunătățită, pentru ca transformarea să fie reușită și pentru a avea un impact de durată.