Investițiile în oameni propulsează companiile

Investițiile în oameni propulsează companiile

Investițiile în oameni propulsează companiile

În competiția economică actuală investițiile în dezvoltarea abilităților angajaților este decisivă. Această abordare nu doar îmbunătățește performanța individuală, ci are și un impact semnificativ asupra rezultatelor unei companii.

Cercetările realizate de firme de consultanță prestigioase indică faptul că abilitățile dobândite la locul de muncă contribuie cu 46% la veniturile obținute pe parcursul vieții unei persoane. Companiile care investesc activ în construirea capitalului uman ating niveluri superioare de implicare și de satisfacție a angajaților la locul de muncă. În același timp crește și loialitatea și valoarea brandului de angajator.

Trainingul angajaților nu e cheltuială, ci investiție

Beneficiile prioritizării dezvoltării capitalului uman se extind dincolo de câștigurile imediate. Companiile care se concentrează pe Learning & Development au nu doar venituri mai mari, ci  și o reziliență mai mare în timpul crizelor.

Așadar aceste companii ating o profitabilitate superioară, dar se remarcă și prin reziliența organizațională și capacitatea de retenție a talentelor. Acestea sunt caracterizate de o cultură organizațională care încurajează și responsabilizează angajații, favorizând inovația.

Ca să aflăm mai multe despre relația dintre investiția în oameni și succesul în afaceri am consultat analiza realizată de compania de consultanță McKinsey la nivelul a 1.800 de companii mari din 15 țări. Concluziile au evidențiat grupe distincte de companii în funcție de concentrarea lor pe dezvoltarea capitalului uman și relația acestei activități cu performanța financiară.

Companiile care au pus în mod constant și strategic accentul pe  trainingul angajaților s-au evidențiat ca o  categorie distinctă, excelând în crearea de oportunități pentru dezvoltarea abilităților oamenilor din echipele lor și obținând în mod constant performanțe financiare superioare.

Trainingul angajaților aduce rezultate financiare superioare

Spre deosebire de companiile centrate pe performanță, care prioritizează rezultatele financiare în detrimentul dezvoltării abilităților angajaților, companiile din prima categorie pun accentul atât pe rezultate, cât și pe dezvoltarea competențelor, ceea ce conduce la rezultate sistematic mai bune și la o retenție superioară a talentelor.

În plus, investiția în capitalul uman este asociată cu stabilitatea și reziliența în diverse segmente. Companiile centrate pe oameni, deși nu ating performanțe financiare de top, demonstrează o stabilitate și o reziliență mai mare în comparație cu companiile obișnuite.

Succesul asigurat  inclusiv prin training și performanța rezultată din menținerea la zi a competențelor cheie, nu este atribuit exclusiv investiției în capitalul uman, ci depinde și de managementul organizațional eficient.

Acesta include practici de management, sisteme și aport de tehnologie în cadrul companiei, care joacă un rol crucial în concentrarea eforturilor către rezultate tangibile. Companiile de top se diferențiază prin stiluri de conducere consultative, care responsabilizează angajații să participe la inovare și au medii de lucru incluzive.

Măsurile care dau profitabilitate mai mare programelor de training

Chiar și între companiile care investesc în mod obișnuit o parte semnificativă din venitul lor în training-ul angajaților eficacitatea acestor investiții variază. Și între acestea sunt unele care realizează o creștere semnificativ mai mare a veniturilor pentru fiecare euro investit în capitalul uman și organizațional, în comparație cu alte companii.

Măsurile care contribuie la obținerea unei profitabilități mai mari în programele de training includ personalizarea cursurilor în funcție de nevoile individuale ale angajaților, evaluarea periodică a progresului și monitorizarea aplicării cunoștințelor în contextul real al activității. Feedback-ul constant îmbunătățește, de asemenea, eficiența și relevanța programelor.

Implementarea tehnologiilor moderne și a metodelor interactive de învățare poate stimula implicarea și reținerea informațiilor. În plus, monitorizarea impactului asupra performanței echipei și a rezultatelor financiare completează eficient strategiile de maximizare a rentabilității în domeniul training-ului.

În concluzie

Managerii și liderii de business trebuie să recunoască valoarea adusă de dezvoltarea capitalului uman asupra succesului în afaceri. Dincolo de randamentele financiare, investiția în oameni și construirea unei culturi organizaționale care generează încredere și responsabilitate îmbunătățește rezultatele, retenția talentelor și competitivitatea companiei în general.

Implementarea unor astfel de schimbări poate necesita modificarea abordărilor și gândirii strategice la nivel de companie sau schimbarea comportamentului din partea liderilor. Managerii joacă un rol foarte important în stabilirea tonului pentru echipele pe care le conduc fiind catalizatorii principali pentru îmbunătățirea experienței angajaților.